poniedziałek, 3 stycznia 2011

BYŚMY TYLKO ZDROWI BYLI!

To jest nóżka lewa a to nóżka prawa
Lewa w lewo, prawa w prawo
Mnie wychodzi szpagat.
Dołki kopie lewa, dołki kopia prawa
Lecz niestety wbrew przysłowiu
Ja w te dołki wpadam!
Jak tak dalej pójdzie nie wytrzymam dłużej
Zrobię sobie operację, pozbędę się nóżek.

To jest ręka lewa a to ręka prawa
Nie wiem czemu nigdy nie chcą rąk sobie podawać.
Ręka rękę myje, manus manum lavat
Wszystko bzdura. Prawą lewa, lewą bije prawa.
Jak tak dalej pójdzie dłużej pójdzie dłużej nie wytrzymam
Zrobię sobie operację, rączki poużynam!

To jest ucho lewe a to ucho prawe
Jedno drugie podsłuchuje, mnie wytoczą sprawę.
Jedno wciąż zagłusza co drugie usłyszy
I tak ciągle a ja nie mam Ani chwili ciszy.
Jak tak dalej pójdzie trzeba ostro ruszyć
Zrobię sobie operację i obetnę uszy!

To jest oko lewe a to prawe oko
Cóż, niestety różne cele mają na widoku.
W prawo patrzy prawe, w lewo patrzy lewe
Prawe w prawo, lewe w lewo, wszystko widzę zezem!
Jak tak dalej pójdzie trzeba ostro wkroczyć
Zrobię sobie operację i wyłupię oczy!

To półkula lewa to półkula prawa
Lewa swoje, prawa swoje, nie chcą się dogadać.
Lewa drażni prawą, prawa lewą drażni
Miał być dialog a jest tylko rozdwojenie jaźni!.
Jak tak dalej pójdzie w sekrecie wam powiem
Zrobię sobie operację i obetnę głowę!

Jak już wszystko wytnę jest nadzieją mniemam,
Że zostanie po mnie chociaż duch porozumienia!*

Na Nowy Rok wszystkim czytelnikom i obserwatorom życzę trzeźwego umysłu, jasnego, dalekosiężnego spojrzenia, pewnych kroków oraz tylko dobrych decyzji!


* Niestety, nie znam autora powyższego wiersza. Wiem, że to piosenka z olsztyńskich Spotkań Zamkowych "Śpiewajmy Poezję". Cytowane z pamięci, więc za ewentualne błędy przepraszam

4 komentarze:

  1. Jeśli Ty całe utwory spisujesz z pamięci, to jesteś Mozartem poezji ;)Życzę kolejnych ładnych i pouczających rzeczy do zapamiętania w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystkiego dobrego Anty:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. ja chciałam napisac to samo co taktyczny, z zazdrością chciałam to napisac:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka, kilkanaście może, jestem w stanie spisać z pamięci :)
    A co do tego powyżej, jeśli ktoś wie, czyj jest ten wiersz, to proszę o podanie autora. Wiem tylko, że śpiewał go chłopak (jeden z laureatów) na Spotkaniach najprawdopodobniej latem 1988 lub 1989 r.

    OdpowiedzUsuń